همکاران گرامی ، اولیاء محترم و دانش آموزان عزیز
لطفاً به پیام های مربوط به طرح تعالی توجه فرمایید.
پیام شماره 1
تعریف طرح تعالی مدیریت مدرسه
مدل تعالی مدیریت مدرسه با الهام از مدل های تعالی سازمانی، بر دو پایه
بنیادی توانمند سازها و نتایج زیرچتراخلاق و مسئولیت اجتماعی و
برپایه مدیریت و رهبری هدایت می شوند
پیام شماره 2
محورهای کلیدی طرح تعالی مدیریت مدرسه
پیام شماره 3
محور شماره1
تعریف مدیریت و رهبری
به معنای این است که رهبران شرایط انجام ماموریت و دستیابی به چشم انداز مدرسه ی خود را
تسهیل نموده و ارزش ها و زمینه های مورد نظریرای موفقیت پایدار را فراهم کنند.
پیام شماره 4
محور شماره2
تعریف برنامه ریزی در مدرسه
یعنی رهبران می بایست ضمن آگاهی از چشم انداز و ماموریت آموزش و پرورش
مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ایجاد وفاق سازمانی نسبت به تدوین
چشم انداز مدرسه متناسب با ماهیت و اهداف دوره تحصیلی و هم چنین تدوین برنامه عملیاتی
مدرسه ، مسیر ارتقا و بهبود مستمر را به روشنی ترسیم نمایند.
پیام شماره 5
محور شماره3
تعریف توسعه مشارکت کارکنان در مدرسه
به این معنا است که رهبران ضمن ایجاد سازمان یادگیرنده، توانایی کارکنان خود را در سطوح فردی، گروهی و سازمانی مدیریت نموده و
زمینه های ارتقا سطح صلاحیت های علمی و حرفه ای آنان را فراهم می سازند.
پیام شماره 6
محور شماره4
تعریف توسعه مشارکت دانش آموزان در مدرسه
به این معنی است که رهبران با خلق ظرفیت های جدید و اجرای برنامه های متنوع و موثر آموزشی ، پرورشی و ورزشی
ضمن بستر سازی برای توسعه و تقویت اندیشه و تفکر دانش آموزان، شرایط بروز استعدادها تقویت حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس ، تلفیق اندیشه
وعمل و نیز زمینه های اجتماعی شدن و جامعه پذیری آنان را فراهم می نمایند.
پیام شماره 7
محور شماره5
تعریف توسعه مشارکت اولیاء و نهادهای اجتماعی در امور مدرسه
به این معنی است که رهبران با ایجاد زمینه های لازم و ظرفیت سازی مطلوب تلاش می نمایند با مشارکت ، هماهنگی و همفکری مربیان ، اولیا
و نهادهای اجتماعی زمینه سازی تربیت و رشد فکری و اخلاقی دانش آموزان و تقویت و ارتقاء دانش تربیتی والدین را نیز فراهم نمایند.
پیام شماره 8
محور شماره6
تعریف توانمند سازی کارکنان
به این معنی است که رهبران تلاش میکنند تا با برنامه ریزی و اجرای هدفمند و منظم برنامه ، شرایط را برای ارتقاء شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای
کارکنان مدرسه در زمینه های بینش، نگرش، دانش و مهارت فراهم سازند.
پیام شماره 9
محور شماره7
استقرار نظام یاددهی- یادگیری
به این معنی است که رهبران تلاش میکنند تا در مدرسه با بکارگیری روش های تدریس فعال، موثر و منعطف و نیز بهره گیری از فناوری نوین
آموزشی و راهبردهای خلاقانه، دانش آموزان را در فراگیری روشهای مسئله یابی و حل مسئله ، درک و فهم مفاهیم درسی و شناسایی ارتباط معنایی آن مفاهیم با عرصه ها
وعناصر ساخت های تربیت و هم چنین کاربرد آموخته ها در زندگی بازی نمایند.
تعداد مشاهده
(1264)
نظرات
(0)